onsdag 2 februari 2011

Kopiöst svårkopierat

Men det var i alla fall sol och plusgrader.


Den 19 januari var jag till biblioteket i Gävle och letade efter uppgifter om Vitgrunds historia för Båtförbundets räkning. Jag hittade uppgifter om ett par artiklar ur lokalpressen från 30-talet som kanske kunda vara av intresse, så det var bara att boka tid för att få låna en microfilmscanner.

I dag kl.15,00 var jag på plats och började sökandet. Att hitta artiklarna var inget problem, och utan att ha läst igen dom ordentligt så verkar det riktigt lovande.. Och inte var det nåt problem att köpa ett kopieringskort heller. Värre blev det när jag skulle kopiera.. Då pajade kopiatorn!

Och det var inte måttligt heller. Till och med vaktmästaren suckade uppgivet efter en stund. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen...

Nåja inte riktigt kanske, för nu vet jag ju att det finns material som troligen går att använda. Men kalendern måste fram igen för ny tidsbokning och ytterligare ett besök.. 

Det är allt tur att man har tid...

Inga kommentarer: