fredag 4 februari 2011

Äntligen ett besked

Det finns bra dagar, och så finns det mindre bra. Ja, det finns ju riktigt dåliga också. Men hur man upplever dom beror nog ofta på hur dom börjar.

I morse t.ex. när jag läste tidningen om allt elände.. Om Egypten och en diktators meningslösa kamp för att klamra sig fast vid makten, om Bert Sundström, en journalist som försökt göra sitt jobb och blivit grovt misshandlad. Om regeringens beslut att sälja ut Nordea som väl snart är det sista som finns kvar som är svenskt.

Usch ja! Men så, mitt i allt  mörker dök det upp en kort liten nyhet på radion som fick hela tillvaran att bada i ljus.












Någonstans ifrån.. Jag hörde inte från vem eller vilka rapporten kom, men det kan göra detsamma tycker jag, för det känns så himla rätt. Nyheten är helt enkelt att det bästa man kan göra för att slippa förkylningar är att sätta i sig tre apelsiner om dagen och på så sätt få i sig 200 mg C-vitaminer.




Och att ägna sig åt måttlig motion, just det... Måttlig! Äntligen börjar forskarna hitta rätt igen. Det här har ju jag vetat i många år fast ingen har trott mig. 

    

Inga kommentarer: