måndag 11 november 2013

Jubileumsfest i Sandviken

I lördags var jag och två till från GBF-styrelsen inbjudna till Sandvikens Segelsällskaps medlemsfest med anledning av deras hundraårsfirande 2013.

Utomhus rådde det normalt svenskt sommarväder dvs. spöregn. Men inomhus var det varm och trevligt med god mat och gemytlig stämning.

Som festlokal hade man valt Valhalla  i Sandviken. Om jag inte minns fel så blev den byggnaden uppförd  av Sandvikens Järnverk redan 1907 och tanken var att den skulle användas som möteslokal för de anställda. På den tiden förstod företagsledningen att vårda och att ta ansvar för det viktigaste dom hade.. personalen.

För mig som inte varit in i lokalen sedan början av 50-talet var det en konstig känsla, eftersom lokalen i stort sett såg precis likadan ut som jag kan minnas när vi satt där på balkongen och såg teatern Skattkammarön med en liten och ung Tomas Bolme i huvudrollen, om jag inte minns alldeles snett förstås?

Inga kommentarer: