onsdag 5 september 2012

Getingar är nyttiga djur

Men dom är oberäkneliga och synnerligen svåra att vara till lags. För en dryg vecka sedan blev hustrun stucken i armen på grunda av att hon råkade vila den på samma solstolsarmstöd som en geting. Och i dag var det min tur.

Har du haft en geting innanför skjortan nån gång...? Det hade inte jag heller, men jag kan försäkra att det var en intressant upplevelse.
Det första jag märkte var ljudet, det ilskna surret den gav ifrån sig medan den försöker leta sig ut. Sen kom överraskningarna slag i slag.
Den första när jag förstod vad det var, när den for omkring både vertikalt och horisontellt samtidigt som ljudstyrkan tilltog, förmodligen i samma takt som irritationen.
 

 


Nu var goda råd dyra..!  Eller ja, egentligen var det för sent eftersom det redan börjat svida i armhålan. Men man får göra så gott man kan och försöka få av sig skjortan snabbt, men under ordnade former ifall det är fler än en gynnare som börjar känna sig trängd, men det var det inte den här gången tack och lov.

Bilden är tagen i syrenhäcken och ett helt annat sammanhang.

Inga kommentarer: